Dromen doen

december 1, 2017 admin

Dromen doen

Regelmatig krijg ik de vraag van vrienden en bekenden. “Dat bouwen en ontwikkelen van websites is toch een eenmalig proces..?” Vaak proberen ze daarmee te zeggen dat het dus ook maar een keer iets oplevert… En die vraag snap ik als je er als leek van buitenaf naar kijkt. Echter wil ik met dit stuk niet in te gaan op het verdien model of mijn omzet maar juist de andere kant van het proces laten zien.

We kennen allemaal de legendarische uitspraak:
“I Have A Dream” – Martin Luther King

Een uitspraak die al decennia lang door klinkt en echo’d in menig toespraak of artikel. Maar de uitspraak snijd nou precies aan waar ik het over wil hebben.

Inmiddels meer dan 10 jaar ben ik werkzaam als ZZP’r en run ik mijn bureau Advanced Media. Een brede en diverse klantenkring zorgt voor veel variatie in opdrachten en uitdagingen. En door de jaren heen groei je met klanten mee.

Zo heb ik bij een aantal van hen de startfase meegemaakt waarop ze besloten om ook als ZZP’r te gaan beginnen. Bij anderen viel ik er midden in en ging van daaruit verder. Maar ook afscheid nemen hoort bij het vak. Maar alles begint met die ene droom, de drang naar zelfstandigheid, de wetenschap dat jij iets uniek’s te bieden hebt.

En gelukkig blijft het bij veel mensen niet bij dromen maar geven zij die droom handen en voeten. Een spannende reis, het onbekende aanpakken en dit vorm geven. En in die reis mag ik regelmatig mee helpen bouwen.

Terug naar mijn onderwerp, het is dus nooit een eenmalig proces. Afgelopen jaar heb ik met meerdere ondernemers aan tafel gezeten om te luisteren naar de verandering’s processen waar ze in zitten. Zo hebben we bijv. de bestaande website verbouwd en bij een andere ondernemer zelfs compleet vernieuwd. En voor een klant mochten we zelfs 3 diverse sites bouwen, omdat zij altijd groot droomt en dit ook gewoon doet! Hoe mooi is het om hier onderdeel van te zijn. Dit inspireert en motiveert om te blijven bouwen aan die droom.

Maar bovenstaande is natuurlijk ook van toepassing op drukwerk of je huisstijl. Zelf heb ik de afgelopen 15 jaar een aantal keren de complete huisstijl maar ook het logo aangepast. Waarom…? Omdat ik ik er achter kwam dat het niet meer aansloot bij mij als persoon en ontwerper. Mijn diensten en de manier waarop ik werkte veranderde.

Droom jij ook en wil je dit handen en voeten geven..? Kom dan in beweging, maar vooral kom eens langs dan bekijk ik met jou de mogelijkheden en wat we voor elkaar kunnen betekenen.